Pierwszy w Polsce raport o użytkownikach TikTok. Pobierz tutaj!!!

Poznaj nowe formaty reklam na TikToku

TikTok to obecnie jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Do tej pory marketerzy mogli korzystać jedynie z treści tworzonych przez użytkowników aplikacji do promowania produktów i budowania świadomości marek. To się jednak zmienia - TikTok wprowadza płatne formaty reklamowe. Całą wiedzą o nich chętnie podzielą się z Wami eksperci GetHero!

Poniżej znajdziecie kilka podstawowych informacji o nowych formatach, a po szczegóły (w tym także wyceny) zapraszamy do kontaktu.

Wypełnij formularz poniżej, aby skontaktować się z ekspertami GetHero...

Twoja wiadomość została wysłana. Potwierdzenie otrzymasz w wiadomości email. Dziękujemy!

Co zyskują marki?

  1. Nową generację trendsetterów, którzy przyciągną nowych unikalnych odbiorców;
  2. Nowy sposób komunikowania się - poprzez krótkie filmy, które zastępują wiadomości tekstowe;
  3. Społeczność, głównie generację “Z”, która ceni sobie treści autentyczne.

Nowe formaty

1. Brand Takeover

Czym jest? Reklama typu brand takeover pojawia się tuż po otworzeniu aplikacji. To pierwsza rzecz, z którą użytkownik będzie miał do czynienia. Może mieć formę 3-sekundowego statycznego zdjęcia lub 3 do 5-sekundowego GIFu albo wideo.

Do czego wykorzystać ten typ reklamy? Dzięki niej można w łatwy sposób nakłonić użytkownika do kliknięcia w link (zewnętrzny lub wewnętrzny). Ważne, że dziennie tylko jeden reklamodawca może używać tego rodzaju reklamy.

Korzyści

  • Zapewnia stały eCPM (efektywny koszt pozyskania użytkownika)
  • Niski koszt zasięgu/ unikalny zasięg
  • Olbrzymi potencjał - każdy użytkownik zobaczy tę reklamę, jako pierwszą

Co jest mierzone w kampanii? Reakcje, kliknięcia, unikalny zasięg

2. In-Feed Wideo

Czym jest? 15-sekundowe pełnoekranowe wideo, które automatycznie się odtwarzają i umieszczone są na głównej stronie “Dla Ciebie” pomiędzy innymi treściami. Reklamy przypominają natywne filmy użytkowników (posiadają zdjęcie profilowe, nazwę użytkownika i wszystkie funkcje treści organicznych: możliwość polubienia, udostępnienia, czy skomentowania).

Jak wykorzystać ten format? Może w łatwy sposób nakłonić użytkownika do kliknięcia w zewnętrzny lub wewnętrzny link. Zwiększa szansę na wzmocnienie i przyrost reakcji, dzięki funkcji reagowania na treść.

Korzyści

  • Wysoki średni czas oglądania reklamy
  • Niewysoki koszt za obejrzenie przez użytkownika nowego filmu

Co jest mierzone w kampanii? Reakcje, kliknięcia, wyświetlenia, wyświetlenia powyżej 3 sekund, wyświetlenia powyżej 10 sekund, polubienia, komentarze, udostępnienia i unikalny zasięg.

3. Hashtag Challenge

Czym jest? Hashtag challenge wykorzystuje naturalną skłonność użytkowników aplikacji do dzielenia się i tworzenia nowych treści. Dzięki tej reklamie marka tworzy własny hashtag challenge, który posiada dedykowaną stronę, a dodatkowo jest promowany na liście popularnych hashtag’ów.

Jak wykorzystać ten format? Ten rodzaj reklamy, zachęca użytkowników do tworzenia treści, poprzez wykonywanie konkretnych działań lub postępowanie zgodnie z regułami “challenge’a”.

Korzyści

  • Wysoka szansa na stworzenie kampanii wirusowej, która zwiększy świadomość marki i zaangażowanie użytkowników
  • 35% wszystkich użytkowników bierze udział w challengach

Jak użytkownicy mogą zostać zaangażowani w hashtag challenge?

  1. Informacje o hashtag challenge można znaleźć na liście popularnych filmów
  2. Można je znaleźć również na banerze
  3. W sekcji “dla Ciebie” lub w sekcji “Following” treści, które posiadają hashtag, biorący udział w wyzwaniu, będą klikalne i przeniosą użytkownika na stronę “hashtag challenge”.
  4. Kliknięcie w reklamę Brand Takeover przeniesie użytkownika na stronę “hashtag challenge”
  5. Podobnie wygląda sytuacja z wideo w reklamie In-Feed.

Co jest mierzone w kampanii? Kliknięcie w banery, reakcje, liczba wyświetleń dedykowanej strony z hashtag challenge, liczba treści stworzonych przez użytkowników, wszystkie wyświetlenia wideo, polubienia, komentarze, udostępnienia.

4. Branded Effects

Czym jest? To unikalne efekty, obsługiwane przez system inteligentnego rozpoznawania twarzy. Dzięki temu marki mogą jeszcze bardziej wyróżnić się na platformie, tworząc dla swoich fanów specjalne filtry twarzy.
Lenses (filtry twarzy) tworzone są przez marki we własnym zakresie.

Jak wykorzystać ten format? Reklama angażuje użytkowników, co przekłada się na lepszą jakość tworzonych treści - UGC (User Generated Content).
Filtr stworzony przez markę, dostępny jest dla użytkowników aplikacji przez 6 dni. Dodatkowo, przez pierwsze 3 promowany w TOP 5 najlepszych filtrów.

Reakcje?

  1. 64% użytkowników korzysta z efektów

Co jest mierzone w kampanii? Całkowita liczba filmów z nałożonymi efektami, całkowita liczba wyświetleń postów z dodanymi efektami, zaangażowanie (liczba polubień, komentarzy i udostępnień wszystkich postów, posiadających efekty).

Buforowa 4E
52-131 Wrocław
[email protected]
+48 733 234 474
© Copyright GetHero Sp. z o.o. 2019
© Copyright GetHero Sp. z o.o. 2019