#Po co nam hashtagi?
Po co nam hashtagi?
Miliony zdjęć, filmów, artykułów i jeden Internet! Jak w oceanie tylu treści znaleźć coś dla siebie? To pytanie zadał sobie pewien Amerykanin, były pracownik Google – Chris Messina. Zaproponował, żeby zrobić porządek w wątkach na Twitterze i pogrupować tematy za pomocą #. Tym sposobem zapoczątkował erę hashtagów, bez których obecnie ciężko byłoby nam się odnaleźć!
#socialmedia
Gdzie najczęściej posługujemy się hashtagami? Proste – w mediach społecznościowych! Wiodącymi platformami są Twitter i Instagram, choć hashtagi świetnie prosperują również na LinkedInie. Obecnie niemal każde zdjęcie czy temat mają swój hashtag. Jedne nie odnoszą popularności, a inne stają się trendami i potrafią mocno wypromować treść. No właśnie! Hashtagi nie dość, że grupują wątki i pomagają w łatwiejszym odnalezieniu tematów, które nas interesują – to często są łatwą drogą po zasięgi i lajki. Platforma marketingowa Later wskazuje, że post z hashtagami ma średnio o 12,6 % większe zaangażowanie niż wpis bez hashtagów.
#kampaniemarketingowe
Hashtagi to świetny sposób, aby wzbogacić swoją kampanię marketingową w Internecie! Po pierwsze gromadzimy w jednym miejscu wszystkie treści związane z akcją, po drugie – nadajemy jej świeżości. W kampaniach realizowanych przez Influencerów hashtagi stają się nawet hasłami reklamowymi i łatwiej zapadają w pamięć! Warto tutaj wspomnieć o “Hashtag Challenge”. Marki, które chcą się zareklamować na TikToku chętnie korzystają z tego formatu. Reklamodawca tworzy spersonalizowane wyzwanie, np. taneczne, które otrzymuje własny hashtag. Odbiorcy mogą na nie odpowiedzieć, poszerzając zasięg hashtagu oraz rozpoznawalność samej marki.
#jakstosować
Hashtag – niby prosta sprawa, ale jednak trzeba pamiętać o kilku rzeczach! Po pierwsze # powinien znaleźć się przed wyrazem – tylko wtedy osiąga moc linkowania! Nie używamy spacji czy znaków typu “&”. Hasło ma być krótkie i powinno dobrze odnosić się do tematu. Pod jednym postem na Instagramie możemy umieścić naraz 30 hashtagów. Trzeba jednak mądrze zagospodarować każdy #, aby zdobyć większe zasięgi. Warto pamiętać więc o stosowaniu trafnych i tematycznych haseł, unikając tych najpopularniejszych i tych… zbanowanych.
#zbanowanehashtagi
Ograniczone zasięgi – największa zmora szukających popularności w social mediach. Co może się przyczynić do tego, że nasz post przepadnie niezauważony w morzu innych treści? Zbanowane hashtagi… Unikajcie ich jak ognia! Nie pomagają, a mogą zadziałać na niekorzyść. Instagram blokuje niektóre hashtagi ze względu na nadużycia – to w sumie oczywiste. Jednak część hashtagów wygląda całkiem niewinnie. Aplikacja zaczęła banować bardzo popularne hashtagi, które często nie odnosiły się do zdjęcia. W 2021 roku na listę zakazanych hashtagów trafiły m. in. #boho, #valentinesday czy #instababy. Warto śledzić tę listę na bieżąco, gdyż hashtagi te stale się zmieniają, a ich częste używanie może przynieść negatywne konsekwencje dla naszego profilu!
Źródła:
https://recznierobione.net/zakazane-zbanowane-hashtagi-2021/
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-hashtag-czym-dokladnie-jest-i-do-czego-sluzy