#Garnier Hair Food

04.04.2022
#BEAUTY
Zobacz, jak owocowe maski Garnier podbiły TikToka!
POMYSŁ

Produktów Fructis Hair Food przedstawiać nie trzeba – to w końcu jedna z najpopularniejszych linii kosmetyków do włosów w Polsce. Wykorzystując naturalne superskładniki, Garnier stworzył ich już kilkanaście – od szamponów, przez odżywki, aż po maski, które grały główną rolę w styczniowej kampanii.

W GetHero wierzymy, że kampanie dobrze znanych produktów trzeba realizować nieszablonowo – dlatego zamiast punktować zalety każdej z masek, tym razem postanowiliśmy oddać decyzję o wyborze tej najlepszej w ręce użytkowników.

Tak narodził się pomysł interaktywnego quizu, który pomagał w prosty sposób ocenić stan włosów, a następnie dopasować do nich odpowiedni produkt z linii Fructis Hair Food. Koncepcja trafiła na biurko Brand Managerów Garnier, którym należy się potrójny medal – za otwartość, odwagę i błyskawiczną decyzję o realizacji akcji w formie Branded Effect na TikToku.

Play
REALIZACJA

Do udziału w kampanii zaprosiliśmy 10 TikTokerek, które kondycją swoich włosów wzbudzają zachwyt wśród fanek – to m.in. Julia Kostera, Blanka Grodzicka, Natalia Pawłowska i Evelina Ross. Nie zabrakło też głosu prawdziwych włosomaniaczek – w tym Mileny z kanału @zdrowowlosa czy Karoliny, która prowadzi profil @curly.cup.cake.

Dziewczyny pracowały w kilku płaszczyznach – najpierw otwarcie podzieliły się z fankami kondycją swoich włosów. Quiz pozwolił im sprawdzić, które maski Garnier odpowiadają ich potrzebom – a tym samym potwierdzić autorytet marki i dowieść skuteczności produktów.

Na końcu zachęciły odbiorców do rozwiązania quizu, który udostępniliśmy pod hashtagiem #HairFoodChallenge. Efekt? Potężna fala wartościowego UGC, który powstał pod szyldem marki.

11 tys.+

kreacji

10 mln +

odsłon

840 tys. +

interakcji

WYNIKI

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę i przyniósł spektakularne rezultaty. Zobaczcie sami – oto wyniki kampanii Garniera, które znacznie przebiły siedem innych akcji opartych o Branded Effect na TikToku w podobnym okresie:

  • 11 105 kreacji z wykorzystaniem Branded Effect
  • 10 mln odsłon kreacji z hashtagiem
  • 8,40% – odsetek interakcji ze wszystkimi kreacjami

Działania sprawnie współgrały też w kilku kanałach – internetowa kampania wpisała się w trwający wówczas trend #TikTokMadeMeBuyIt, a produkty linii Garnier Hair Food zostały mocno wyeksponowane w drogeriach Rossmann na specjalnych strefach #TrendingOnTikTok.

 

Za sprawne zarządzanie akcją odpowiedzialna była nasza Project Managerka – Aleksandra Łakota.

Do góry