#Po co Ci kreatywny?

22.02.2022
#

Czy influencer marketing potrzebuje kreatywnego? 馃 Zanim odpowiemy sobie na to pytanie, zastan贸wmy si臋 nad contentem, kt贸ry pojawia si臋 codziennie na kana艂ach social media.

 

Content vs Ty

Na jednym ze zdj臋膰 widzisz bombelka kole偶anki z podstaw贸wki - ten jest umorusany d偶emikiem z truskawek, co tylko dodaje ca艂ej sytuacji s艂odyczy. Kolejne zdj臋cie przedstawia melan偶, kt贸ry ewidentnie by艂 zakrapiany - w oczach grupki przyjaci贸艂 wida膰 ju偶 mg艂臋. Nast臋pne jest zdj臋cie obserwowanego przez Ciebie influencera, kt贸ry stoi na tle swojego pokoju, a w d艂oni dzier偶y batonik - nie zjada, nie gryzie, jakby nie wiedzia艂 do czego s艂u偶y.

Co cechuje wszystkie te fotki? Czysto amatorskie podej艣cie, kt贸re ma sw贸j urok. O ile zdj臋cia znajomych mog膮 by膰 dla Ciebie w jakikolwiek spos贸b interesuj膮ce, bo dowiadujesz si臋 o tym, co u nich s艂ycha膰, tak tw贸rca reklamuj膮cy owy batonik jest nudny, jak flaki z olejem.

 

Kogo to obchodzi?

Z perspektywy u偶ytkownika, niezale偶nie od medium, sprawa wygl膮da bardzo podobnie - ogl膮daj膮c telewizj臋, scrolluj膮c Instagrama lub TikToka czy ogl膮daj膮c film na YouTube, zawsze czeka nas 鈥減rzerwa na reklamy鈥. Czasami s膮 to bumper ads鈥檡, innym razem lokowanie w 艣niadani贸wce, kolejnym za艣 wspomniany wy偶ej influencer z batonikiem. Czy jest w tym co艣 z艂ego? Absolutnie nie, bo przecie偶 w ten spos贸b utrzymuj膮 si臋 media, ich pracownicy oraz tw贸rcy internetowi. Skoro ju偶 jeste艣my skazani na reklamy, to chcieliby艣my, 偶eby przynajmniej by艂o na czym zawiesi膰 oko. Wtedy na scen臋 wkraczam ja!

Uczepi艂em si臋 go艣cia z batonikiem, ale jest to dobry przyk艂ad tego, jak nie lokowa膰 produktu, wi臋c b臋d臋 w to brn膮艂. Za ka偶d膮 kampani膮, kt贸ra wychodzi spod moich r膮k, stoi jaka艣 my艣l przewodnia. Parasol, kt贸ry okala wszystko, od idei po komunikacj臋, ma na celu nie tylko sprawi膰, 偶e kampania wybrzmi wsz臋dzie w ten sam spos贸b, ale jego zadanie jest tak偶e czysto estetyczne. Produkt musi by膰 przedstawiony w atrakcyjny spos贸b, w innym wypadku, po co to w og贸le robi膰?

 

Odpowied藕 jest prosta...

Potrzebny czy nie! A w og贸le, co mo偶e na ten temat powiedzie膰 go艣膰, kt贸ry pracuje na stanowisku kreatywnego? Przecie偶 dzi臋ki temu zarabia pieni膮dze. Uwaga, bo uderzam: Kreatywny w bran偶y influencer marketingowej nie jest niezb臋dny! Uff, to teraz czas na kopanie row贸w :D

Dlaczego tak twierdz臋? Poniewa偶 wci膮偶 mo偶emy znale藕膰 drogie realizacje, na niskim poziomie, kt贸re wygl膮daj膮 mizernie nawet na tle totalnych amator贸w. Nadal znajdziecie absurdy w stylu czytania swoim detergentom - cho膰 absurd sam w sobie mo偶e by膰 ciekawy, to zazwyczaj musi by膰 zamierzony. Za ka偶d膮 z takich kampanii stoi kompletny brak pomys艂u, czyli cz艂owieka lub dzia艂u, kt贸ry powinien za niego odpowiada膰. W tym wypadku agencja oszcz臋dza na dodatkowych pracownikach, nie da si臋 zaprzeczy膰, ale jednocze艣nie traci klient. Poziom realizacji powinien by膰 traktowany na r贸wni z jej jako艣ci膮 - tylko w ten spos贸b kampania jest kompletna.

 

Mo偶na lepiej

Sprawa si臋 zmienia, kiedy chcesz wyr贸偶ni膰 swoj膮 kampani臋 ciekawym pomys艂em, wysok膮 jako艣ci膮 wykonania i czym艣, co b臋dzie dla Ciebie lub Twojej firmy warto艣ciowe. Na tym etapie nale偶y sobie pewne rzecz wyja艣ni膰! W skr贸cie:

 

  • dobry pomys艂 nie musi by膰 efektowny, wow, out of the box i eksajting
  • kampania nie powinna by膰 instrukcj膮 - mniej komunikat贸w, lepiej dla marki
  • s艂uchaj swoich influencer贸w - to oni m贸wi膮 za Ciebie, nie odwrotnie

 

Powierzaj膮c lokowanie produktu w r臋ce agencji, kt贸ra posiada odpowiednie zaplecze i ludzi znaj膮cych rynek, zyskujesz kilka punkt贸w do swojej kampanii. Podsumowuj膮c: wyb贸r nale偶y do Ciebie i Twojej firmy! Do艣wiadczenie podpowiada mi, 偶e dobre kampanie korzystaj膮 z pracy kreatywnych. Reszta po prostu... istnieje.

Do g贸ry