ReZimy Dobrem 2016 – Case Study

Podoba się? Podziel się z innymi!

 

 

 

Pomysłodawca: reZigiusz

Organizatorzy: GetHero, Vrik

Czas trwania: 1 czerwca przez 24 godziny

Cel:

  • Zebranie funduszy na sfinansowanie budowy Rehabilitacyjnego Placu Zdrowia i Zabawy przy Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach,
  • Uświadomienie jak ważne jest wspólne działanie,
  • Szerzenie idei pomocy w Internecie,
  • Przedstawienie ogromnego potencjału jaki posiada Internet.

Koncepcja:

Strategia akcji charytatywnej polegała na zaktywizowaniu odbiorców do działania i uświadomienia, że wyłącznie wspólne podjęcie aktywności może przynieść wymierne efekty. Komunikacja poprzez osoby rozpoznawalne miała na celu zwiększenie ruchu w różnych kanałach komunikacyjnych oraz dotarciu do większej ilości grup docelowych.

Opis akcji #reZimyDobrem2016:

Jako echo poprzedniego sukcesu, który odniosła pierwsza edycja akcji charytatywnej YouTubera,
zrodził się w głowie Remigiusza pomysł na #reZimyDobrem2016. YouTuber pragnął, aby Dzień Dziecka 2016 roku stał się datą trudną do zapomnienia nie tylko dla podopiecznych Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach, ale również osób wspierających akcję. Jego cel został osiągnięty w 100%. Warto przypomnieć, że pierwotna akcja odbyła się w ostatni dzień 2014 roku i w przeciągu 24 godzin udało się zebrać 112 000 złotych (kwota po odjęciu podatku), które przekazane zostały na rzecz Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Jastrzębiu-Zdroju. Akcja charytatywna #reZimyDobrem2016 polegała na sprzedaży gadżetów opatrzonych w/w hashtagiem dostępnych w sklepie ReziStyle. Całość działań trwała dokładnie 24 godziny, a wyniki przerosły najśmielsze oczekiwania organizatorów i znacznie pobiły sumę, którą udało się zebrać w zeszłym roku.

Aktywacje w ramach kampanii:

  • akcja w mediach – udzielenie przez ReZigiusza wywiadu i wprowadzenie do akcji dla formatu śniadaniowego Dzień Dobry TVN,
  • akcja w social mediach – filmy wprowadzające do akcji oraz podsumowujące działania opublikowane w serwisie YouTube na kanale ReZigiusza, stworzenie osobnego profilu Facebook dotyczącego akcji charytatywnej, posty udostępniane w obrębie portalu społecznościowego Facebook opatrzone oficjalnym hasłem #reZimyDobrem2016 oraz zdjęcia publikowane w serwisie społecznościowym Instagram z tym samym hashtagiem,
  • akcja z ambasadorami – wcześniejsze przesłanie gadżetów z oficjalnym hasłem #reZimyDobrem2016 i udostępnienie zdjęć w kanałach social media,
  • akcja live streaming – podsumowanie wyników i finalizacja akcji przez organizatora ReZigiusza.

Akcja charytatywna w mediach:

O akcji #reZimyDobrem2016 mówiło się w mediach wiele. Sam Remigiusz był gościem formatu śniadaniowego Dzień Dobry TVN, w którym opowiedział o przebiegu kampanii i możliwościach pomocy. Ponadto stacje TVP Katowice oraz TVN 24 kilka godzin przed zakończeniem akcji stworzyły materiały wprost z hurtowni marki ReziStyle, w której na bieżąco powstawały gadżety zakupione przez wspomagających. Media internetowe, jakimi były portal ApyNews oraz Onet również wspomniały o inicjatywie.

Znane osoby wspierające #reZimyDobrem2016:

Akcję charytatywną wsparło mnóstwo znanych i lubianych osób. Nie były to wyłącznie postaci znane ze świata Internetu, ale również celebryci związani z telewizją.

Wyniki:

Rezultaty akcji #reZimyDobrem2016 okazały się pozytywnie zaskakujące. Jedynie w przeciągu 24 godzin udało się zebrać niewyobrażalną kwotę, która wyniosła dokładnie 304 755 złotych netto. Wszystkie pieniądze zostały pozyskane ze sprzedaży gadżetów z brandem #reZimyDobrem2016. Cała suma zostanie przekazana w sposób oficjalny na ręce przedstawicieli Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach.

Dodano 11 czerwca 2016

Back to Top