MeetUp 2016 Wrocław – Case Study

Podoba się? Podziel się z innymi!

Najlepsze zakończenie wakacji z YouTuberami!

Dobra zabawa, mnóstwo pozytywnej energii i gorąca atmosfera – właśnie tak można określić MeetUp 2016, który odbył się 27 sierpnia we wrocławskiej Hali Stulecia. Już po raz kolejny team naszej agencji kreatywnej GetHero postanowił zorganizować największe spotkanie twórców internetowych z widzami w całej Polsce i ugruntować pozycję najlepszego organizatora tego typu imprez, w tej części Europy.

infografika_v82

 

MeetUp 2016 Wrocław w kilku słowach

Bramy wstępu na MeetUp 2016 Wrocław zostały otwarte już po godzinie 09:00, ale kolejki przed obiektem ustawiły się parę godzin wcześniej. Wrocławska Hala Stulecia dzięki ogromnemu zainteresowaniu uczestników na jeden dzień zamieniła się w oficjalną stolicę polskiego YouTube’a i najlepszej zabawy.

 

1

Topowi YouTuberzy na evencie oraz uczestnicy

Jako organizatorzy szacujemy, że podczas wydarzenia bawiło się około 10 tysięcy uczestników, w tym 150 YouTuberów. Do grona twórców internetowych, którzy zaszczycili swoją obecnością na evencie możemy włączyć topowych YouTuberów: ReZiego, Multiego oraz JDabrowsky’ego, którzy byli ambasadorami MeetUpu oraz wielu innych – m.in. Masterczułka, RedLipstickMonster, ŚmiechawęTV, Szparagi, Poszukiwacza, Serafina, Boxdela czy Yoczooka. Na scenie głównej wraz z trójką ambasadorów pojawił się również honorowy patron imprezy Marszałek Województwa Dolnośląskiego Pan Cezary Przybylski.

 

2

Partnerzy biznesowi, medialni oraz honorowi patroni imprezy

Zainteresowanie imprezą wykazali nie tylko influencerzy oraz ich widzowie, ale również przedstawiciele mediów i biznesu, do których zaliczamy: Radio ESKA, Press, Gazeta Wyborcza, TVP.pl, Nowy Marketing, www.wroclaw.pl, x-kom, Crunchips, Roccat, Coca-Cola, Sprite, Militaria, PlayStation oraz SameQuizy.pl. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego objął honorowym patronatem MeetUp a Pan Marszałek Cezary Przybylski został patronem wydarzenia.

 

3

Panel Biznes&Media podczas #muwro

W tegorocznej wrocławskiej edycji postanowiliśmy skupić się nie tylko na rozrywce dla młodzieży, ale również przekazaniu dawki wiedzy dla osób zainteresowanych nowymi mediami i tematami związanymi z influence marketingiem. Właśnie dlatego w ramach MeetUpu został zorganizowany Panel Biznes&Media, w którym udział wzięło 178 uczestników oraz 9 prelegentów – przedstawicieli marek i mediów: Google, LiquidThread, Coca-Cola, YouTube oraz GetHero.

 

4

#muwro w liczbach

MeetUp 2016 Wrocław to wydarzenie, na którym gościły postaci z wirtualnej rzeczywistości, dlatego też nie dziwi fakt, że aktywności w różnych kanałach social media były ogromne, a liczby niezwykłe i mówiące wprost o ogromnym sukcesie organizatorskim. Po pierwsze warto zaznaczyć, że trójka ambasadorów wydarzenia przed ekranami komputerów, smartfonów czy tabletów gromadzi prawie 4,5 milionowe grono wiernych i aktywnych w sieci widzów.

 

dsc_8937

 

Wszystkie interakcje dotyczące imprezy w mediach społecznościowych, do których wliczamy otagowane oficjalnym hashtagiem #muwro zdjęcia, komentarze i polubienia w różnych kanałach komunikacyjnych dotyczące eventu oraz materiały wideo, w których tytule znalazła się wzmianka o MeetUp 2016 Wrocław został uzyskany dzięki Brand24 – narzędziu do monitoringu mediów społecznościowych i Internetu. Udało nam się policzyć, przy użyciu Brand24, że wszystkie interakcje w sieci wyniosły ponad 6 milionów, co przekłada się na ogromne zainteresowanie wydarzeniem w świecie wirtualnym. Uzyskaliśmy również szereg wielu innych cennych informacji, które zawarte zostały w poniższym case study.

 

zasięg muwro

 

Dowiedzieliśmy się, że aktywniejsze w kanałach komunikacyjnych okazały się kobiety niż mężczyźni i to właśnie one znacznie częściej wypowiadały się na temat imprezy #muwro.

 

płeć SM MUWRO

 

Cenną informacją jest również to, że najaktywniejsi w sieci okazali się być użytkownicy Instagrama, którzy oznaczyli swoje zdjęcia odpowiednimi hashtagami aż 1991 razy. Bardzo często pojawiały się również wzmianki od Facebookowiczów (598) oraz osób korzystających z Twittera (375).

 

zasięg cały

Pozytywny oddźwięk w mediach społecznościowych

Zarówno przed, jak i po evencie ukazywały się w sieci pozytywne opinie na temat MeetUp 2016 Wrocław. Niezwykle entuzjastycznie na temat organizacji i przebiegu eventu wypowiadali się influencerzy, uczestnicy oraz partnerzy biznesowi i medialni. Poniżej znajduje się kilka screenów zaczerpniętych z Brand24.

 

MU_Kom

 

YouTuberzy, jak i uczestnicy podzielili się również swoimi opiniami w formie wideo publikując wypowiedzi w serwisie YouTube – poniżej znajdują się wybrane cytaty z materiałów:

 

Media również szeroko wypowiadały się na temat wydarzenia odbywającego się 27 sierpnia w Hali Stulecia. Oto lista publikacji znalezionych w sieci:

http://bit.ly/2coiwPa – TVP.pl
http://bit.ly/2c4hffB – Dziennik Zachodni
http://bit.ly/2ca0oci – Wrocław.pl
http://bit.ly/2cjMJ3L – Gazeta Wrocławska
http://bit.ly/2cAN4N5 – Wrocław Dla Was
http://bit.ly/2cokaQR – Gazeta Wyborcza
http://bit.ly/2bXtdLV – Radio Eska
http://bit.ly/2cjMK7L – Polska Times
http://bit.ly/2ca1NzF – APYnews
http://bit.ly/2cFOTwa – dlastudenta.pl

Plany na przyszłość

MeetUp 2016 Wrocław bezapelacyjnie zakończył się ogromnym sukcesem o czym świadczą: tysiące zachwyconych uczestników, setki usatysfakcjonowanych YouTuberów i kilkudziesięciu rozpieranych dumą organizatorów. Pozytywne liczby i grono zadowolonych osób sprawiły, że na pewno nie osiądziemy na laurach i już dziś planujemy kolejny podbój eventowego świata YouTube.

Poniżej znajduje się fragment relacji z eventu prowadzonej na oficjalnym Snapchacie GetHero:

 

 

Zachęcamy również do obejrzenia oficjalnego filmu podsumowującego MeetUp Wrocław 2016:

 

 

Playlista, na której znajdują się wszystkie relacje YouTuberów dotyczące MeetUp 2016 Wrocław:

 

 

Zdjęcia z MeetUp 2016 Wrocław:

Dodano 7 września 2016

Back to Top