MeetUp 2016 Gdańsk – Case Study

Podoba się? Podziel się z innymi!

Największe spotkanie YouTube w Polsce!

Rynek nowoczesnych eventów ciągle się zmienia i aby pozostać w temacie należy dostosować się do panujących wymagań. Aktualnym trendem jest skupienie się na działalności internetowej – młodzi ludzie pragną poznać idoli, którzy tworzą content w sieci i móc czerpać od nich masę inspiracji. Możliwość poznania ulubionego YouTubera oraz porozmawiania z nim jest genialną opcją na sprawienie młodzieży radości, dlatego też ten pomysł został podchwycony przez wrocławską agencję kreatywną GetHero. MeetUp 2016, który odbył się w gdańskiej Ergo Arenie był drugą odsłoną spotkań widzów z twórcami, które rozpoczęły się we Wrocławiu w 2015 roku.

 




 

Idea MeetUpu

MeetUp organizowany przez GetHero jest jedną z największych tego typu imprez w tej części Europy. Z każdą edycją przyciąga ogromne ilości zainteresowanych, do których zaliczamy nie tylko internetowych twórców i ich widzów, ale również przedstawicieli mediów oraz sponsorów. W tym roku do zaszczytnego grona partnerów  dołączyli: X-Kom, Roccat, Cybersport, SameQuizy, TVP.PL, Radio Eska, TubeNews, APYNews, Coca-Cola oraz Sprite.


MIKA8995

 

Topowi gamerzy w roli ambasadorów

Niezwykle rozpoznawalni YouTuberzy mają ogromną siłę przyciągania i stają się atrakcyjni dla osób odwiedzających event. Znanymi i lubianymi twarzami MeetUpu 2016 w Gdańsku byli: ReZigiusz, Multi, Nitro oraz Isamu, którzy łącznie przed ekranami zbierają ponad 5,5 milionową widownię subskrybentów, a łączna liczba wyświetleń miesięcznych ich kanałów to ponad 61 milionów. Oprócz ambasadorów w ten dzień gdańską Ergo Arenę odwiedzili również inni znani twórcy. Swoją obecnością zaszczycili nas między innymi: Cyber Marian, McSobieski, Yoczook, Jelenie Jaja, Szparagi, DG, Martin Stankiewicz, JDabrowsky oraz wielu innych.

 

MIKA9424

 

Uczestnicy eventu

Pomimo tego, że MeetUp rozpoczynał się o godzinie 11:00 to kolejki przed obiektem ustawiły się dużo wcześniej. Zainteresowanie wydarzeniem było ogromne, a szacunkowa liczba osób, która pojawiła się w Ergo Arenie to 10 000 osób.

 

MIKA9040

 

MeetUp 2016 w liczbach, czyli zasięgi w sieci

MeetUp 2016 to impreza, na której królowały postaci znane ze świata Internetu, więc nie dziwi fakt, że event nie obył się bez echa w sieci. Mnóstwo wyświetleń strony internetowej, profilu na Facebooku, lawina pozytywnych komentarzy, setki opublikowanych w różnych kanałach komunikacyjnych zdjęć i filmów z wydarzenia – wyniki mówią same za siebie.

Na powyższej grafice przedstawiony został całościowy zasięg MeetUp 2016, jaki udało się uzyskać w mediach społecznościowych. W tę liczbę wliczamy otagowane zdjęcia na portalach społecznościowych, wzmianki w postach z oficjalnym hashtagiem MeetUp2016 czy opublikowane filmy, w których opisie znalazł się meetupowy tag.

Dzięki Brand24 – narzędziu, które dostarczyło wielu cennych informacji do case study, uzyskaliśmy również informację na temat tego, jaki tag był najczęściej share’owany przez użytkowników. Okazało się, że najpopularniejsze frazy to: meetuppolska, ergoarena, gdansk, tydzień oraz igotswaglikeahorse.

O evencie mowa była w różnych kanałach social media – zaczynając od Facebooka, poprzez Instagram, YouTube czy Twitter. Tak szerokie grono aktywności można uznać za spory sukces.

Fraza MeetUp2016 najczęściej pojawiała się w kanałach komunikacyjnych takich jak: Instagram, Facebook, Twitter oraz YouTube, co przekłada się na największą aktywność użytkowników właśnie w tych social mediach.

 

WYKRESY_CASE

 

Brand24 wygenerował oficjalny raport, w którym zawarta została informacja o tym, ile osób zostało zaangażowanych w aktywności związane z MeetUp 2016 w Gdańsku. Spora liczba pozytywnie zaskakuje.

Dane pokazują, że aktywniejsze w sieci okazały się przedstawicielki płci żeńskiej, które częściej wspominały o MeetUpie niż mężczyźni.

Dobrze wiemy, że aktywności w sieci nie są sobie równe – polubienie postu przez użytkowników a skomentowanie ich czy udostępnienie nie są identycznymi działaniami. Udostępnienia oraz komentarze są bardziej wymagające od użytkowników i wartościowsze niż mniejsze aktywności.

Do najbardziej wpływowych autorów mediów społecznościowych, którzy zaangażowali się w dyskusję o MeetUpie 2016 zaliczamy: Coca-Colę, Roccata, Miasto Gdańsk czy X-Kom.

 

Plany na przyszłość

MeetUp 2016, który odbył się w Gdańsku oficjalnie można podsumować jako ogromny sukces. Pozytywne wyniki i zadowolenie uczestniczących sprawiają, że GetHero już dziś snuje plany na przyszłość, w których planuje pobić aktualny sukces.

 

Skontaktuj się z nami
 

Oficjalny aftermovie z MeetUp 2016 Gdańsk:

 

 

Więcej zdjęć z MeetUp 2016 Gdańsk:

 

 

 

 

Dodano 5 lipca 2016

Back to Top