Influencer marketing

Podoba się? Podziel się z innymi!

Na przestrzeni ostatnich kilku lat według statystyk Google Trends ujawnia się duży wzrost zainteresowania influencer marketingiem. Co więcej, jest to forma współpracy z markami, która coraz bardziej wypiera tradycyjne, powszechnie znane reklamy na przykład te w formie graficznej.

Influencer marketing – jak pisze amerykański Forbes – to neutralny grunt pomiędzy oficjalnym prezentowaniem produktu a subtelną wzmianką o nim, która jest prawie niezauważalna. W ostatniej ankiecie na temat współpracy marek z influencerami, przeprowadzonej przez eMarketer w 2015 roku 84% marketerów zadeklarowało, że planuje przeprowadzić przynajmniej jedną kampanię z udziałem influencera. Forbes podkreśla także, że obecnie nawet small business może pozwolić sobie na zainwestowanie w taką kampanię. Według obszernych badań na temat influencer marketingu, przeprowadzonych przez agencję Tomoson w 2015 roku, wynika, że marketerzy oceniali go jako najszybciej rozwijającą się formę pozyskiwania klientów, natomiast 59% z nich zamierzało zwiększyć budżet na kampanie influencerskie w ciągu najbliższych miesięcy.

Co ważne – marketing z udziałem influencera nie jest dedykowany albo zarezerwowany dla dużych i mainstramowych marek i produktów takich jak na przykład clothing czy gaming. Jest idealny nawet dla niszowych produktów. Agencje influencer marketingu organizują każde, nawet najbardziej nietuzinkowe zlecenia, dopasowując twórcę do wizerunku marki. To właśnie jest największą zaletą współpracy z agencją influencer marketingu – perfekcyjne i spersonalizowane zintegrowanie tożsamości marki z wartościami prezentowanymi przez twórców. Warto też wspomnieć o utrzymującym się do dziś trendzie pokazanym w badaniu z 2016 roku przez Google[4], który pokazuje, że aż 70% nastolatków jest bardziej związanych z twórcami YouTube niż z tradycyjnymi celebrytami, co jest bardzo istotne, gdyż większość kampanii realizowanych przez agencje influencer marketingu kierowana jest właśnie do młodych ludzi.

Utrzymanie uwagi odbiorców jest kluczowym elementem w kampaniach z udziałem twórców internetowych. To jeden z najważniejszych czynników, który determinuje powodzenie każdego przedsięwzięcia tego typu. Jak zauważa portal Inc. wynika to z tego, że w każdym aspekcie życia zwraca się uwagę na wiele rzeczy; na ubiór, na styl życia, na sposób mówienia. Nie dziwi więc fakt, że zdecydowana większość konsumentów obdarza dużym zaufaniem rekomendacje influencera, jednocześnie nie ufając tradycyjnym reklamom. Z takiej relacji influencer-konsument wynika swego rodzaju więź, która jest nieocenioną wartością w kampaniach reklamowych. Oczywiście, nie wolno zapomnieć o istotnym elemencie – zasięgu. Od niego zależy w dużej mierze efekt kampanii reklamowej. A zatem – im bardziej popularny influencer, tym lepszy finalny wynik danych działań marketingowych.

influencer

W 2015 roku Kyle Wong, CEO Pixlee powiedział, że w influencer marketingu „informacje” o markach nie muszą wychodzić od samych marek. Dla niego to wspaniała alternatywa dla chociażby reklam na Facebooku czy Instagramie. Uważa, że łączenie się marek z konsumentami dzięki takiej formie marketingu następuje w autentyczny sposób i nie wychodzi to od marki. Według Kyle Wonga marka powinna w dużej mierze dać wolną rękę influencerowi i pozwolić mu być kreatywnym.

Możliwości influencer marketingu są zatem ograniczone tylko jedną rzeczą – kreatywnością twórcy i agencji influencerskiej. To od niej zależy jakie treści zobaczą konsumenci. Należy pamiętać, że każdy influencer będzie bardzo mocno dbał o jakość przekazywanych informacji – bo to właśnie jakość determinuje zaufanie jego odbiorców, a w konsekwencji jego obecny i przyszły wizerunek. Można zatem uznać, że kampanie z udziałem influencerów są niemal pozbawione ryzyka.

Agencja GetHero jest jedną z prekursorskich firm zajmujących się wykorzystywaniem potencjału influenerów w kampaniach marketingowo-reklamowych. Realizuje nie tylko projekty stworzone wspólnie z klientami, ale również własne inicjatywy. Do tej pory mogą pochwalić się akcją społeczną „Rezimy Dobrem”, eventem o tematyce YouTube „MeetUp”, który odbywał się w Gdańsku, Wrocławiu i Katowicach. W każdej z tych realizacji uczestniczyli znani influencerzy.  Agencja, która zyskuje rozgłos dzięki swoim własnym działaniom jest zdecydowanie bardziej wiarygodna. Może powoływać się na sprawdzone schematy w planowaniu strategii marketingowych. Influencerzy, którzy biorą udział w projektach GetHero idealnie promują wydarzenia w social mediach.

„MeetUp” jest największym eventem zrzeszającym polskich YouTuberów. A akcja charytatywna „Rezimy Dobrem” od dwóch lat wspiera finansowo szpitale i ośrodki rehabilitacyjne. Siła Internetu pokazuje jak wiele taki influencer może zdziałać, jak dużo osób potrafi zachęcić do wzięcia udziału w akcji i może pochwalić się realnymi efektami.

Dodano 9 lutego 2017

Back to Top