Content marketing w wideo na youtube – GetHero

Podoba się? Podziel się z innymi!

Na przełomie ostatnich lat potencjalny klient bardzo się zmienił, a wraz z nim zmienił się rynek reklamowy. Klasyczny rynek reklamowy przechodzi swego rodzaju kryzys, natomiast nowoczesny, internetowy rynek reklamowy jest w fazie rozkwitu. Przestarzałe formy reklamy straciły na efektywności – co raz mniej ludzi ogląda telewizję, a reklamy i tak są najczęściej pomijane, ludzi z ulotkami od zawsze omija się szerokim łukiem, bo nikt nie lubi być nachalnie nakłaniany do zakupów. W tym momencie dochodzimy do pojęcia content marketingu, który rewolucjonizuje dzisiejszy rynek reklamy. Czym jest conent marketing?

 

Content marketing to strategia obierana przez reklamodawców, która działa na zasadzie „win – win” zarówno dla reklamodawcy, jak i odbiorcy reklamy. Content marketing polega na pozyskiwaniu klienta poprzez tworzenie przydatnych i atrakcyjnych dla niego treści z pewnym lokowaniem produktu bądź usługi. Takie działania pozwalają na lepsze zrozumienie danej marki czy usługi, działania content marketingowe służą także w budowaniu lepszej relacji między marką a klientem. Dzięki przyjaznej taktyce content marketingu odbiorca nie jest w żaden sposób atakowany, za to treści przygotowywane dla niego są pożyteczne, a on sam przyswaja je z własnej woli. Taki model reklamy prowokuje zjawisko marketingu wirusowego.

 

Marketing wirusowy, wbrew swojej nazwie, jest bardzo pozytywnym efektem content marketingu, czy też inaczej marketingu treści. Odbiorca reklamy, która jest ukryta w przedstawionej treści, zadowolony z jej atrakcyjności bądź przydatności udostępnia materiał dalej, do swoich znajomych czy rodziny. W ten sposób odbiorca przyczynia się do rozpowszechniania informacji o danej firmie i jej usługach, a świadomość i wiarygodność marki budowana jest wraz z kolejnymi udostępnieniami.

 

Kolejnym bardzo pozytywnym aspektem związanym z content marketingiem jest bardzo dobra wydajność tej strategii reklamowej pod względem SEO (Search Engine Optimization). Tworzenie treści reklamowych przyjaznych dla odbiorcy świetnie wpływa na pozycję strony podczas wyszukiwania jej w wyszukiwarce internetowej. Dzięki marketingowi treści zwiększamy swoją pewność, że każdy, kto szuka interesujących go informacji – odnajdzie je. Algorytmy Google’a oceniają atrakcyjność materiałów, dlatego tworzenie porządnych treści jest szczególnie opłacalne.

 

Marketing treści może występować pod bardzo różnymi postaciami. Oprócz wszelkiej maści tekstów, infografik czy raportów content marketing obecny jest oczywiście także w formie wideo, najczęściej na serwisie YouTube. Content marketing w wideo na YouTube to właśnie nasza specjalność. Według statystyk skuteczność wideo jako medium w content marketingu wynosi aż około 60%. Dobrze rozumiemy, że w content marketingu najważniejsza jest bardzo dobra treść, która trafi do większości odbiorców, dlatego kreujemy jakościowe kanały, które idealnie nadają się do działań content marketingowych. Aby nie stracić zaufania widzów, które zaraz po prawdziwie jakościowym materiale jest najważniejszą wartością w marketingu treści, bardzo starannie obieramy reklamową taktykę. Doskonale rozumiemy, że pewne produkty mogą być zareklamowane przy okazji tylko pewnego, konkretnego typu filmu, dlatego zawsze wykazujemy się odpowiednią ostrożnością.

 

Marketing treści w dzisiejszych czasach jest w pewnym sensie zbawienny, ale co najważniejsze, jest on przyjazny zarówno dla reklamodawcy, jak i odbiorcy. Badania wyraźnie potwierdzają, że to właśnie content marketing jest przyszłością rynku reklamowego. My również bardzo dobrze wiemy o tym z doświadczenia, dlatego stosujemy właśnie tę strategię reklamową już od długiego czasu i z ogromną ciekawością spoglądamy w przyszłość marketingowej branży.

Dodano 12 grudnia 2016

Back to Top